ПУБЛІЧНЕ АДМІНІСТРУВАННЯ В ДІЯЛЬНОСТІ СУДОВОЇ ГІЛКИ ВЛАДИ
DOI:
https://doi.org/10.36550/2522-9230-2022-13-219-222Ключові слова:
публічне адміністрування, управління, суб’єкти, суд, забезпеченняАнотація
Відповідно до чинного законодавства України держава забезпечує фінансування та належні умови для функціонування судів і діяльності суддів, що передбачає окреме визначення у Державному бюджеті України видатків на утримання судів не нижче рівня, що забезпечує можливість повного і незалежного здійснення правосуддя відповідно до закону. В Україні діє єдина система забезпечення функціонування судової влади – судів, органів суддівського врядування, інших державних органів та установ системи правосуддя.
Це означає, що функціонування судової гілки влади неможливо без функціонування визначеної законами та іншими нормативно-правовими актами системи уповноважених державних органів, а також інших суб’єктів при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень здійснювати публічне адміністрування, метою якого є організація, координація та практична діяльність осіб, які здійснюють адміністративні повноваження спрямовані на належне забезпечення функціонування судової влади в цілому. З цією метою у статті здійснено аналіз праць науковців, які досліджували питання діяльності управлінських відносин та діяльність публічної адміністрації суду, а також положення Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про державну службу», Кодексу адміністративного судочинства України, що дало можливість з’ясувати коло суб’єктів владних і не владних повноважень, а також визначити систему забезпечення функціонування судової влади. З огляду на проаналізовані законодавчі та інші нормативно-правові акти, наголошено, що у певних випадках суб’єкти публічного адміністрування можуть діяти і як суб’єкти публічного управління.
Зроблено висновок, що організаційно-розпорядчу діяльність публічного адміністрування здійснюють широке коло суб’єктів публічної адміністрації, діяльність яких регламентована законами та іншими нормативно-правовими актами і спрямована на ефективне забезпечення роботи судів (суддів).
Посилання
Світличний О. Службове право: витоки, сучасність та перспективи розвитку: колективна монографія / За заг. ред. Т.О. Коломоєць, В.К. Колпакова. Запоріжжя: Видавничий дім «Гельветика», 2017. 328 с.
Судове адміністрування. Навчальна програма дистанційного курсу (в режимі он-лайн). К., 2016. 300 с. URL: https://newjustice.org.ua/wp-content/ uploads/ 2020/02/Court_Admin_website1-1.pdf
Голосніченко І. П. Сучасне управління в суді: навчальний посібник. Київ: Юрінком Інтер, 2010. 230 с.
Гірський Б. Деякі теоретичні аспекти управлінської діяльності голови суду. Актуальні проблеми правознавства. 2016. Вип. 3. С. 26-29.
Кодекс адміністративного судочинства України: Закон України від 06.07. 2005 р. № 2747-IV. Відомості Верховної Ради. 2005. № 35-37. Ст. 446.
Про судоустрій і статус суддів: Закон України від 02.06. 2016 р. № 1402-VIII. Відомості Верховної Ради. 2016. № 31. Ст. 545.
Бойко В. Поняття суддівської публічної адміністрації. Підприємництво, господарство і право. 2020. №2. С. 182-187.
Карабін Т.О. Проблеми визначення суб’єктивного складу публічної адміністрації. Прикарпатський юридичний вісник. 2015. Вип. 3. С. 164-169.
Про державну службу: Закон України від 10.12. 2015 р. № 889-VIII. Відомості Верховної Ради. 2015. № 4. Ст. 43.