ДИСКРЕЦІЙНІ ПОВНОВАЖЕННЯ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ

Автор(и)

  • Любов Василівна Крупнова Міжнародний економіко-гуманітарний університет ім. академіка Степана Демянчука https://orcid.org/0000-0003-1789-0647
  • Олена Вікторівна Артеменко Національний університет біоресурсів і природокористування України https://orcid.org/0000-0003-2041-8925

DOI:

https://doi.org/10.36550/2522-9230-2023-14-303-308

Ключові слова:

дискреція, повноваження, місцеве самоврядування, децентралізація, управління. муніципальні відносини, адміністративний розсуд

Анотація

У статті здійснюється аналіз сучасного розуміння дискреційних повноважень місцевого самоврядування. З’ясовується, що в умовах децентралізації влади органи місцевого самоврядування були наділені широкими повноваженнями щодо управління територією та необхідним ресурсом для їхнього забезпечення. Для реалізації цих повноважень повною мірою необхідним є формування ефективної та гнучкої структури управління, що зможе адаптуватись як до місцевих умов та особливостей території, так і до умов динамічного зовнішнього середовища. Визначено, що дискреційні повноваження органів місцевого самоврядування – це сукупність прав та обов’язків: органів місцевого самоврядування; осіб, уповноважених на виконання функцій місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених нормативно-правовим актом, проектом нормативно-правового акта. Запропоновано закріплення чіткого визначення, принципів та ознак адміністративної дискреції в профільному спеціалізованому законі для органів місцевого самоврядування як гарантії їхньої діяльності на вільне вирішення будь-якого питання, не вилученого зі сфери їхньої компетенції в межах чинного законодавства. Під час розроблення такого спеціалізованого нормативно-правового акта необхідно виходити з розуміння чіткого визначення меж застосування та реалізації дискреційних повноважень, що зумовлює необхідність запровадження певної формули, конструкції, моделі відповідно до якої буде здійснюватися оцінювання конкретної ситуації щодо можливості реалізації органами місцевого самоврядування дискреційних повноважень.

Посилання

Мозгова В. Досвід створення та функціонування ювенальних судів в Україні на початку ХХ століття. Науковий часопис Національної академії прокуратури України. 2014. № 1. С. 108–115. URL: http://www.chasopysnapu. gp.gov.ua/chasopys/ua/pdf/1-2014/108-mozgova.pdf

Харсеева О. В. Реформирование института уголовной ответственности несовершеннолетних в России в 1897 году. Историко-правовые проблемы: новый ракурс. 2011. № 4. С.1–20.

Мачужак Я. В., Лавровська І. Б. Формування системи ювенальної юстиції в Україні: перспективи створення ювенальних судів. Відновне правосуддя в Україні. 2005. № 3. С. 9–14.

Ювенальна юстиція: навч. посіб. За заг. ред. Н. М. Крестовської. Одеса : ОЮІ ХНУВС, 2006. 243 с.

Downloads

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИПУСКУ